Om föreningen

Svensk Lichenologisk Förening, SLF, bildades hösten 1992 i syftet att samla och främja de lichenologiska intressena i Sverige. Föreningen samlas två gånger om året för exkursioner och kurser, en gång på våren och en gång på hösten.

Vår logga har designats av illustratören Jasmin Hegetschweiler och existerar i två färgvarianter. Mer information om loggan och laven bakom den hittar du i detta inlägg.

Styrelse april 2023 – mars 2024

Tel: +41 (0)77-475 63 23
E-post: g.v.hirschheydt(at)gmail.com

SLF – lagring av personuppgifter
SLF för ett medlemsregister. Liksom alla föreningar är SLF skyldig att kunna redovisa lagringen av personuppgifter om medlemmar. Vi lagrar personuppgifter om dig så länge som du är medlem. Ansvariga i SLF är styrelsen.

Huvudsyftet är att upprätthålla ett aktuellt medlemsregister, så att vi kan skicka ut vår tidskrift Lavbulletinen, hålla reda på medlemsavgifter och andra betalningar, ta kontakt med lichenologer i olika landsdelar och liknande saker som hör en förening till. Det innebär också att vi skickar namn och adress till de som distribuerar tidskriften.

Du kan begära ett utdrag av de uppgifter som berör dig (se listan nedan). Du kan begära att informationen rättas, eller raderas. Hör i så fall av dig till vår kassör via e-post: g.v.hirschheydt(at)gmail.com.  Du har även rätt att lämna in ev. klagomål till Datainspektionen.

De uppgifter vi lagrar i medlemsregistret är:
Namn
Gatuadress/postbox/postlåda